Bilişim dünyası ile iş dünyasını biraraya getiren ICT Summit Eurasia - Bilişim Zirvesi'11, "Sınırlar Kalkıyor" sloganıyla 3-5 Ekim 2011 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi'nde gerçekleşti. Zirve kapsamında düzenlenen "Sosyal medyada şirketlerin ve kullanıcıların beklentileri nasıl bir araya getirilebilir?" başlıklı panele katılan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F. Fatma Çelenk, iletişimde yeni bir çığır açan sosyal medyanın şirketler için karlı bir yatırım aracı olmasının yanı sıra firmaların bu alanda son derece kontrollü gitmesi gerektiğini belirtti.

Türkiye’de bilişime yatırım yaparak işini geliştiren sektörleri ve şirketleri buluşturma, uluslararası işbirliklerini artırma hedefi ile 3-5 Ekim 2011 tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi'nde düzenlenen ICT Summit Eurasia - Bilişim Zirvesi ’11, Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığı’nın (TİKA) desteği ile 23 ülkeden birçok profesyonel katılımcıyı ağırladı. 10 ana konferans ve 83 özel oturumda kürsüye çıkan isimler arasında Türkiye’den kamu sektöründen üst düzey temsilcileri, holding CEO’ları, STK başkanları ve girişimcilerin yanı sıra, çevre ülkelerden düzenleyici kurum başkanları, resmi temsilciler, küresel şirketlerin yöneticileri ve yatırımcılar da yer aldı.

ICT Summit Eurasia - Bilişim Zirvesi kapsamında 4 Ekim Salı günü gerçekleşen "Sosyal medyada şirketlerin ve kullanıcıların beklentileri nasıl bir araya getirilebilir?" başlıklı panele katılan Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F.Fatma Çelenk, şirketlerin markalaşmada sosyal medyadan nasıl yararlanabileceğini açıklayarak Soyak Holding’in başarılı deneyimini katılımcılarla paylaştı.

Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F.Fatma Çelenk, iletişimde yeni bir çığır açan sosyal medyanın şirketler için karlı bir yatırım aracı olduğunu şu sözlerle anlattı:

“Sınırsız imkanlar ve eşsiz fırsatlarla iletişimde yeni bir çığır açan sosyal medya,  dünya çapında markalaşmış şirketlerin pazarlama iletişimi faaliyetlerinde göz bebeği oldu. İletişim kabiliyeti açısından hız, maliyet ve hedef kitle büyüklüğü kriterleri göz önüne alındığında oldukça avantajlı olan sosyal medyada firmalar, müşterilerine ya da potansiyel müşterilerine ulaşmak adına bu alanı bir yatırım fırsatı olarak görüyor. Ancak sosyal medya içinde barındırdığı fırsatlar kadar risklere ve krizlere de açık bir alan. Beğenilerini sosyal medyada hızlıca ve kolaylıkla dile getiren kullanıcılar aynı hızla hoşnutsuzluklarını da ifade ediyor. Bu sebeple günümüzde firmaların sosyal medyada varlık göstermesi ve bu alandaki kontrol mekanizmalarını oluşturması yarattıkları itibarı korumaları açısından da çok önemli.”
Markalaşma stratejileriyle çeşitli etkinlik ve faaliyetlerde bulunan şirketlerin, yaptıkları çalışmaların içeriğini sosyal medyaya adapte ederek daha geniş bir kitleye ulaştıklarını ve geri dönüşümünü hızlandırdıklarını da belirten Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü F.Fatma Çelenk, sosyal medyadaki başarılı deneyimlerini de aktardı:
“Biz de 2007 yılında başlattığımız ‘Geleceğe Bir Damla Sakla’ sosyal sorumluluk projemizin bir ayağını facebook uygulaması olarak konumlandırarak çok daha fazla insana ulaşma imkanı bulduk. Facebook ‘Soyak 1. Sanal Barajı’ ile 2 yılın sonunda projeye en yüksek miktarda su tasarrufuyla katkı sağlayanları ödüllendirdik. 15.736 kişilik katılıma ulaşan ‘Soyak 1. Sanal Barajı’yla toplam 723.000 ton su tasarrufu sağlayarak sosyal medyada da hedeflediğimizin üzerinde sonuçlar aldık.”

“Sosyal medya, marka itibarı için önemli”
Euro.Message madebycat ®